°ღ 爱相随ღ°

2015年9月29日星期二

捐血&捐器官

陈国发医药基金筹款活动

结束之后
我家老板带我们去医肚子,嗯~好不一样的滑蛋河。好吃!
吃饱饱要去做一件很有意义·的事情!
 噔噔~~~N年没有捐血咯.
感恩老天怜悯,给我机会捐血(顺便消业障)
当日我也填了表格,待我脑死之后愿意捐献有用器官。
待我知道有捐献器官意愿书。
这世人我都填了不少次。
死了,什么都带不走,剩下皮囊什么的。。。有用的你不是拿去用咯。

弟弟:一脸哭样哀求我不要捐,等下你没有器官怎么办?

我:是我死之后才捐出来的。

哥哥:你打算捐什么器官呢?

我:全部。凡是可以用得着的,我都愿意捐出去。








  • PENDAFTARAN ANDA TELAH BERJAYA




    Salam Sejahtara 靓师奶

    Pendaftaran anda sebagai pengikrar organ telah kami terima. Terima kasih diatas hasrat murni anda untuk mendaftar. Kami akan memproses borang anda dan kad pengikrar organ akan di hantar ke alamat berikut:



    Email ini dikirim untuk mengesahkan penerimaan borang pendaftaran pengikrar pendermaan organ anda.

    Kad pengikrar penderma organ anda akan dihantar dalam masa 3 minggu berkerja setelah ia disahkan oleh petugas kami. Setelah anda menerima kad berkenaan sila isi maklumat peribadi dan tandatangani kad tersebut di bahagian belakang. Kad ini mesti disimpan bersama kad pengenalan anda setiap masa.

    Beritahulah ahli keluarga tentang pendaftaran anda sebagai pengikrar penderma organ. Ini adalah penting supaya niat murni anda akan tercapai kelak. Ia akan memudahkan ahli keluarga anda untuk membuat keputusan apabila tiba masanya.

    Individu yang berusia dibawah 18 tahun perlu mendapat kebenaran bertulis daripada ibubapa atau penjaga untuk berdaftar sebagai pengikrar penderma organ.

    Pendaftaran untuk menjadi pengikrar penderma organ tidak melibatkan sebarang pembayaran atau pemeriksaan kesihatan.

    Salam mesra,
    Pengurusan PSTN
    1800-88-9080

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
我家老板:那么你死后,肚子是空空的?

我:怎么样,你要捐吗?

我家老板:呵呵~~~让我考虑考虑。

我:都脑死了。没有知觉了。自己都用不了了。
捐出去给有用到的人·啦!好心你~~
留住腐烂,更加恶心!

我家老板:我选择滋养大地,不可以咩?!嘻嘻~

我:啊哈哈~~~明明就不敢嘛~哈哈哈哈!
捐血捐到很陶醉??
他其实很怕看到血,他会晕的。
 小魔怪看到血,一直在那边ye ye ye声,吵死人。
小魔怪拍爸爸的血。
他说:爸爸你的血很热。妈咪的不会热。为什么呢?

我:因为你妈咪是冷血动物。哈哈哈哈~

弟弟:huh?我是你生的,那么我的血几度?

哥哥:爸爸热,咪咪冷,加起来。。。你就是温温的温度咯!

我:哈哈哈哈哈哈哈!


没有评论: