°ღ 爱相随ღ°

2012年8月5日星期日

传统牛油蛋糕

呵呵。。。。paise哦~差点烧焦!
反过来后面。。。呵呵。。。还可以见人
本来想要学。。。学装饰。。。
但是做么。。。涂来涂去。。。
表面不会平滑???

怎么搞的???哎呀。。。不涂了。

教我~快点教我,谢谢!

我也来学学sonia做传统牛油蛋糕
*makes a 8” square cake pan

250g butter
100g sugar
5 egg yolks (large)
230g cake flour
1tsp double action baking powder
4tbsp milk
1/2tsp vanilla essence

5 egg whites (large)
90g sugar

Method
1. Place the butter, sugar and vanilla in the bowl of 
an electric mixer and beat until light and creamy.

2. Add the egg yolks, one at a time, 
beating well after each addition. 
Add the flour and baking powder and beat well to combine. 
Fold through the milk and combine well.

3. Beat egg whites in a clean large bowl until soft foam. 
Gradually add in sugar, and beat till soft peak.

4. Take one portion of the egg white mixture,
 and use a hand whisk to stir well 
with egg yolk mixture till combine and thick paste.

5. Slowly fold in the balance egg white 
with a spatula till well combine.

6. Spoon the batter in a cake pan 
which line the base with paper and lightly grease.

7. Bake at preheated oven at 180c for 55mins or 
until cooked when tested with a skewer.

这牛油蛋糕的比例太棒了!

2 条评论:

Angelic Heart~ 说...

装饰蛋糕我也是门外汉,很少碰这玩意儿。
不过是很少看见用牛油蛋糕的,多数用海绵/戚风蛋糕来装饰。
看了一些质料,以我浅薄的装饰蛋糕知识,只能给到你少少意见。上面的薄皮要切掉,让它表面平整。奶油是要涂厚点吧,看你拍的照片觉得奶油薄了些。。。然后要用专门抹奶油的奶油刮刀,和一些小道具来抹平奶油(如蛋糕转台,抹板等)。当然少不了不断练习累积的经验咯~

ariescovis 说...

angelic heart。。。
哟。。。。很难也!
你讲的东西我全部都没有,
我要考虑放弃做装饰蛋糕料!


哈哈啊哈哈。。。。对对对。
那天我们家做双亲节时,
我请wendy帮我上奶油咯,
她也是--111,我用牛油蛋糕,
第一个想法就是,油油再配油油,
一定吃到满肚子油!
哈哈哈呵呵~~~
她有advice我,不过我还是决定用牛油蛋糕。
哈哈哈哈~

她还再跟我double confirm...
要用奶油上图?

因为我想奶油没有fresh cream贵嘛~